Markedsføring

Markedsføring handler om ordet RIGTIG

Marketingbranchen har virkelig forstået at pakke sig selv ind i fagord, forkortelser og frække engelske bull-shit-fraser. Det kan give optræk til panik eller måske endda få nogen til at løbe skrigende bort.
I virkeligheden handler markedsføring mest om ordet RIGTIG. Altså at formidle det rigtige budskab til den rigtige målgruppe, på det rigtige tidspunkt og igennem de rigtige kanaler. Men hvordan gør man i praksis?

Saga Kommunikation tilbyder at være din eksterne marketingafdeling, der hjælper dig i mål med:

Forarbejde
– Hvad ønsker vi at opnå? Er det flere kunder, hurtigt mersalg, eller øget kendskabsgrad til virksomheden på den lange bane? Skal vi præsentere en nyhed, eller skal vi relancere et allerede kendt produkt? Hvad må kampagnen koste?


Eksekvering
– Hvor skal vi annoncere? Er det i lokalavisen, i fagbladene? Skal vi opsætte billboard på Rådhuspladsen, skal vi være håndboldsponsor, eller skal vi udelukkende satse på den digitale markedsføring? Vi yder uafhængig rådgivning om det rigtige mediemix, og vi tager os gerne af prisforhandlingerne med medierne for dig.


Resultat – Hvad skal vi have ud af kampagnen, og hvordan måler vi resultaterne? Nåede vi det, vi ville? Var budgettet sat for lavt eller for højt? Hvilken læring kan vi tage med os til næste gang? Vi laver en let forståelig afrapportering af vores indsats, så du får noget konkret at holde dig til.

Saga Kommunikation tilbyder at hjælpe med din markedsføring ved at planlægge din kampagne og styre din marketingplan. Hvor der er behov for ekstern hjælp – fx i forbindelse med digital markedsføring eller automatisering af din markedsføring – sørger vi for at finde de rigtige samarbejdspartnere. Og vi hjælper med at omsætte de vanskelige data og betegnelser, så de bliver forståelige for alle.


Vi garanterer, at din opgave bliver løst. Til tiden. Og indenfor budgettet.

Skal vi hjælpe med din markedsføring?

Reference

– Vi bruger Saga Kommunikation som sparringspartner og forlængede arm i vores salgsarbejde.
Vi havde selv en overordnet ide om, hvilke segmenter og produkter vi ville fokusere på, men Saga hjalp os med at strukturere vores arbejdsgang på salget, og leverede materialer i form af professionelle artikler, der underbyggede vores salgsargumenter.
Saga stod også for udbredelsen af artikler til fagmedier og presse.
Vi er glade for at have Saga tilknyttet vores team!

Rene Christensen

ejer, CEO
Webhuset Ballum

– Vi ønskede at skabe større synlighed omkring en unik bil, der skulle under hammeren hos vores auktionshus.
Saga Kommunikation trådte til og leverede en supergod PR-indsats. De udarbejdede en professionel pressemeddelelse, tog kontakt til relevante medier og fulgte op på en måde, der sikrede os massiv opmærksomhed i både TV, radio og aviser.
Resultatet var en succesfuld auktion, hvor bilen blev solgt til den helt rigtige pris.
Vi bruger gerne Saga Kommunikation til vores markedsføringen igen!

Pia Dyring Lassen

direktør
Auktionshuset Sønderjylland

Gitte har arbejdet for os både som fastansat og som freelancer gennem Saga Kommunikation. Hendes DNA er markedsføring. Hun har et godt overblik, og sætter sig ind i de kampagner, der skal arbejdes med, så alt sker struktureret, strategisk og med stor sikkerhed.

Anne-Mette Elbæk Mapouyat

adm. direktør
OX-ON A/S

Læs mit blogindlæg om brug af sanserne i markedsføringen

Et lille fif, hvis du arbejder med markedsføring: Inkludér så mange sanser som muligt.
Sanserne er kroppens formidlere. Det er dem, der nærer vores nervesystem. Det er gennem sanserne, vi skaber følelser, følelser skaber salg – så det er supervigtigt at nurse sansepaletten, når vi snakker markedsføring.

Læs mere her